De uitvindster

Mariette van Muijen (’74).

Uitvinden is niets meer dan het zien van mogelijke oplossingen voor problemen, of kansen om dingen nog mooier, beter of leuker te maken.
 
Als dat eenmaal je gebruikelijke state of mind is, maakt het niet zoveel uit welke studie je nou doet of welk werk. Zo studeerde Mariette Geschiedenis en Culturele Antropologie en werkte ze lange tijd als (educatief) programmamaker tv&video en ontwikkelaar van multimediale formats. Ze zocht daarbij altijd naar de meest innovatieve manieren om haar werk te doen. De ‘verzinknop’ is maar moeilijk uit te zetten.
 
Inmiddels werkt Mariette bij innovatiebureau Tipping Point. Ze helpt bedrijven bij het genereren van ideeën en ontwikkelt concepten in opdracht.
 
4 jaar geleden stond Mariette met babydochter Rana onder de douche. Iedere ouder zal de stress herkennen die dat met zich meebrengt: zo’n schattig klein babietje verandert onder de waterstralen van een douche in een glibberig wezentje dat elk moment dreigt weg te glippen. Met alle mogelijke gevolgen van dien. Daar moest toch iets op te verzinnen zijn, dacht Mariette. En als je op een natte badkamervloer zoveel steviger staat met je voeten op een handdoek….
 
Met de beschrijving van het probleem EN een door de kleermaker op de hoek in elkaar gezette extra lange washand kwam Mariette bij Invented4Kids. Met de toelichting dat er nog waterdieren van gemaakt moesten worden. Guus zag direct wat in het idee. 3 jaar later is de Baby Shower Glove een feit.
 
Geweldig om samen te kunnen werken met Invented 4 kids™. Je merkt dat productontwikkeling voor Guus gesneden koek is. Hij denkt constructief mee, maar is kritisch: ideeën an sich vormen voor hem nog geen waarde. Zijn enorme kennis en ervaring, in combinatie met een uitgebreid (internationaal) netwerk, de drive om een idee tot realisatie te brengen (vaak jarenlange trajecten die een hoop geduld en toewijding vergen!) en de ondernemersgeest om iets werkelijk tot een financieel succes te maken, maken hem tot de perfecte sparrings- en realisatiepartner. Als uitvinder heb ik goede afspraken met Guus gemaakt zodat ik ook wijzer wordt van eventueel zakelijk succes.
 
Waar de meeste vaders na een tijdje vergeten wat ook weer de problemen zijn waar jonge ouders mee worstelen, lijkt Guus deze juist steeds scherper in het vizier te krijgen. Zijn oprechte interesse in de doelgroep en de vanzelfsprekende relatie die hij met zijn klanten aangaat, zijn denk ik een van de belangrijkste redenen voor zijn succes als ondernemer.
Graag blijf ik hem helpen bij het verzinnen van simpele maar effectieve, leuke productideeën.
GoToHomeButton